Θανάσης Μαυρογιάννης : Ας ξαναρχίσουμε να ασχολούμαστε με τα «μεγάλα».

0
Η ιστορια της ανέγερσης ξεκινάει ήδη απο την εποχή της Νομαρχίας στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας.

Η απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Λ.Ε. να αποδεχτεί στο μεγαλύτερο μέρος της την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ελευσίνας και να προτείνει στην Γενική Συνέλευση του ΤΑΙΠΕΔ τον αποχαρακτηρισμό από χερσαία ζώνη λιμένα συγκεκριμένων τμημάτων του παραλιακού μετώπου της Ελευσίνας αποτελεί αναμφισβήτητα μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη, μιας και είναι το πρώτο βήμα μιας χρονοβόρας διαδικασίας, που θα οδηγεί στην απόδοση αυτών των τμημάτων στην τοπική κοινωνία.

Η απόφαση αυτή του Δ.Σ. του Ο.Λ.Ε., ήρθε ως αποτέλεσμα της πολιτικής μας παρέμβασης σε διάφορα επίπεδα κατά τα τελευταία δυο χρόνια. Είχαμε την ευκαιρία, όσοι συμμετείχαμε σε συναντήσεις με εκπροσώπους άλλων δήμων, που επίσης φιλοξενούν Οργανισμούς Λιμένα, αλλά και σε συσκέψεις με την Πολιτική και Υπηρεσιακή ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, να θέσουμε με σαφήνεια και αποφασιστικότητα το διαχρονικό αίτημα της απόδοσης μη λιμενικών εγκαταστάσεων στην πόλη και τους πολίτες της. Αξιοποιώντας την συγκυρία και το πρόσφατο προηγούμενο αναλόγων αποχαρακτηρισμών σε άλλους Δήμους, περιορίσαμε με την πρόταση μας τις πιθανότητες αποτυχίας, τουλάχιστον για τα τμήματα του παραλιακού μετώπου που βρίσκονται στον οικιστικό ιστό της πόλης και δεν έχουν λιμενική χρήση. Η πρόταση μας μπορεί να μην έγινε αποδεκτή στο σύνολο της, αυτό όμως, στην παρούσα φάση, δεν ακυρώνει το μέγεθος της επιτυχίας. Σε μια διαδικασία διεκδίκησης και διαπραγμάτευσης θα πρέπει όλες τις πλευρές να τις διακρίνει ο ρεαλισμός και η σωστή ανάγνωση της πραγματικότητας.

Κατά την άποψη μου, στρατηγικός στόχος για την πόλη μας θα πρέπει να είναι η μεταφορά του λιμανιού και η απόδοση του συνόλου του παραλιακού μετώπου μπροστά από τον οικιστικό ιστό, στην πόλη και τους πολίτες. Η θέση της Βλυχας για την δημιουργία ενός σύγχρονου, επιχειρηματικά βιώσιμου λιμανιού που θα σέβεται τους περιβαλλοντικούς όρους και κανόνες, αποτελεί μια ρεαλιστική προοπτική.
Τα οφέλη πολλαπλά:
– «έξοδος» της πόλης στην παραλία,
– αναβάθμιση και αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της πόλης,
– ανάπτυξη δραστηριοτήτων στην παραλία συμβατές με την γεωγραφία του χώρου,
– περιβαλλοντική αναβάθμιση, της πλέον υποβαθμισμένης περιοχής, στην Βλυχα,
– σύγχρονες, ανταγωνιστικές λιμενικές εγκαταστάσεις που όχι μόνο εξασφαλίζουν τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας, αλλά δημιουργούν ευκαιρίες αύξησης της τοπικής απασχόλησης.
– θετικές επιδράσεις στην ευρύτερη τοπική οικονομία και απασχόληση και εντελει στην τοπική οικονομική ανάπτυξη.

Ο στόχος της μεταφοράς του Λιμανιού εκτός του οικιστικού ιστού και η απελευθέρωση του συνόλου του παραλιακού μετώπου, σε συνδυασμό με την δημιουργία ενός σύγχρονου ανταγωνιστικού λιμανιού που με την κερδοφορία του θα εξασφαλίζει τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας και θα δημιουργεί νέες, δεν αποτελεί ουτοπία. Ο κατάλληλος σχεδιασμός, η ανάληψη σοβαρών – υπεύθυνων πολιτικών πρωτοβουλιών, η αξιοποίηση ευκαιριών, η σωστή «ανάγνωση» των επιχειρηματικών επιδιώξεων σε διεθνές επίπεδο, μπορούν να εξασφαλίσουν την υλοποίηση του στόχου και μάλιστα σχετικά άμεσα.

Κλείνοντας. Με το συνοπτικό αυτό σημείωμα, ελπίζω, να ανοίξει η δημόσια συζήτηση, όχι μόνο για την προοπτική μεταφοράς του λιμανιού και τα δυνητικά οφέλη που αυτή μπορεί να έχει, αλλά και για θέματα Τοπικής Οικονομικής και Κοινωνικής Ανάπτυξης, για το ποιοι πρέπει να είναι οι αναπτυξιακοί και βιώσιμοι στόχοι της πόλης, για τα κατάλληλα μέσα που πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη αυτών των στόχων.

Ας ξαναρχίσουμε λοιπόν να ασχολούμαστε με τα «μεγάλα».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here