Χρήστος Χρηστάκης : Για τον Κρόνο – IRIS.

0
Η διάσωση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς αποτελεί υποχρέωση του Δήμου ( και γιατί όχι, του ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ) να πιέσουν την Ελληνική Πολιτεία να κινητοποιήσει όλα τα εργαλεία για την διάσωσή τους.

Η συνεισφορά του ΚΡΟΝΟΥ στην ρύπανση του Κόλπου της Ελευσίνας ήταν από μικρή έως ελάχιστη σε σχέση με τους μεγάλους ρυπαντές του. Εγγενή προβλήματα της ίδιας της εταιρείας – ακριβέστερα, των μετόχων της – οδήγησαν στο κλείσιμο του εργοστασίου, όπως έκλεισε πρόωρα το υπερσύγχρονο της OWENS, o HΦΑΙΣΤΟΣ και άλλες πολλές.

Καθώς η διάσωση της βιομηχανικής κληρονομιάς αφήνει αδιάφορους τους βιομήχανους/ιδιοκτήτες οι οποίοι – όπως στην περίπτωση του ΚΡΟΝΟΥ – επιτρέπουν ή διευκολύνουν την καταστροφή ή την λεηλασία των υλικών τεκμηρίων και της ιστορικής μνήμης, αποτελεί υποχρέωση του Δήμου ( και γιατί όχι, του ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ) να πιέσουν την Ελληνική Πολιτεία να κινητοποιήσει όλα τα εργαλεία για την διάσωσή τους.

Αλήθεια, ποιό θα είναι το αποτύπωμα του εγχειρήματος της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας αν το 2021, η Ελευσίνα ούτε καν θα έχει χωροθετήσει / σχεδιάσει το νέο Αρχαιολογικό της Μουσείο, ούτε καν θα έχει βάλει πόδι στον ΚΡΟΝΟ, το Παλαιό Ελαιουργείο θα παραμένει ένας περιφραγμένος από προστατευτικές σκαλωσιές …«εθνικός ερειπιώνας», το θαλάσσιο μέτωπο θα παραμένει οικόπεδο του κρατιδίου του ΟΛΕ, ο σιδηροδρομικός διάδρομος δίχως τρένο, η πρόσβαση στον Αρχαιολογικό Χώρο από την Δήμητρος μαρτυρική για τον επισκέπτη, οι αποθήκες της Ελαιουργικής διαιρεμένες στα δύο, τα κτίσματα Μορφόπουλου, Ρεντούμη – Δούκα λεηλατημένα και ξεδοντιασμένα και άκουσον – άκουσον: ένας …θερινός κινηματογράφος με το ψευδώνυμο «Νέο πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ελευσίνας» σφηνωμένος ανάμεσά τους;

Το εκπληκτικό βίντεο σε σκηνοθεσία και μουσική σύνθεση του Σταμάτη Λιόντου αποτελεί υπόμνηση, όχληση, καταγγελία, περισσότερη από χίλιες λέξεις…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here