Στις ράγες μπαίνει η επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς Γλυφάδα. Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου 3 μήνες όταν έγινε ερώτηση στη Βουλή για το θέμα. Στη συνέχεια υπήρξε συνάντηση του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή με τον Δήμαρχο Γλυφάδας Γιώργο Παπανικολάου και το θέμα άρχισε να αναζωπυρώνεται.

Η συνέχεια έχει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον γιατί από εκείνη την επίσκεψη ο Δήμαρχος εισέπραξε μία θετική απόκριση. Πιο συγκεκριμένα, ο κ.Καραμανλής, έβαλε στην ατζέντα των έργων τη συγκεκριμένη επέκταση και δόθηκε εντολή στην Αττικό Μετρό ΑΕ να το εντάξει στον προγραμματισμό των έργων. Η αρχή αναμένεται να γίνει φέτος, με μία μελέτη σκοπιμότητας η οποία θα υποδείξει αν θα προχωρήσουμε σε ένα έργο με 2 ή 3 νέους σταθμούς (με ενδιάμεσο Σταθμό στην Άνω Γλυφάδα).

Στη συνέχεια θα επιδιωχθεί η ωρίμανση του έργου με τη δημοπράτηση αρχικά των προκαταρκτικών μελετών, δηλαδή τοπογραφικές αποτυπώσεις και γεωτεχνικές έρευνες. Στη συνέχεια θα πρέπει να γίνουν οι οριστικές μελέτες και να επιτευχθεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.

Μεγάλη επιδίωξη είναι να μπορέσει το έργο να ωριμάσει εντός του πλαισίου του ΕΣΠΑ 2021-2027. Όπως γίνεται κατανοητό για έργα τέτοιου μεγέθους, η δημοπράτηση απαιτεί κάποια χρόνια. Επίσης όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, υπάρχουν ήδη στην ουρά άλλες επεκτάσεις του δικτύου, κυρίως της Γραμμής 4 (με τη Β`φάση προς Μαρούσι) και της Γραμμής 2 (προς Ίλιον).

Η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας στη Γλυφάδα, ήταν μία από τις αρχικές προβλέψεις της Αττικό Μετρό. Προβλεπόταν εξαρχής ότι θα είναι ο τερματικός σταθμός της γραμμής στο νότιο άκρο της. Δυστυχώς, είκοσι χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, στα νότια κατάφερε να φτάσει μέχρι το Ελληνικό. Η απόσταση μέχρι τον τερματικό σταθμό στη Γλυφάδα, που χωροθετείται δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου, στην πλατεία Κατράκη είναι περίπου 3χλμ.

Κατά καιρούς, το θέμα επανέρχεται στην επιφάνεια αλλά ποτέ δεν υπήρξε συνέχεια, ούτε καν σε μελετητικό επίπεδο. Σύμφωνα με τον τελευταίο σχεδιασμό (που ενδέχεται όμως να αλλάξει με τις μελέτες) προβλέπονταν και ένας ενδιάμεσος σταθμός στην Άνω Γλυφάδα, στην πλατεία Μακεδονίας.

Με δεδομένα τα σφιχτά οικονομικά της χώρας, το ολοένα και δυσκολότερο ΕΣΠΑ για δημόσια έργα, η κουβέντα των επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας, γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Τα σενάρια για υλοποίηση των μελλοντικών έργων Μετρό μέσω διαφορετικού μοντέλου, δηλαδή παραχώρησης ή ΣΔΙΤ γίνονται όλο και περισσότερα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here